Trommelmotoren und Rollenmotoren
Ogólne informacje o elektrobębnach
Podstawowymi elementami elektrobębnów są: cylindryczna obudowa, oś, stator osadzony na nieruchomej osi; wirnik zamocowany do obudowy, przekładnia planetarna. Szczelnie zamknięty indukcyjny silnik klatkowy wewnątrz bębna, zapewnia kompaktową budowę elektrobębnów.
Podstawowymi zaletami stosowania elektrobębnów zamiast tradycyjnych motoreduktorów są:
- szczelnie zamknięty silnik i przekładnia we wnętrzu bębna co eliminuje prawdopodobieństwo uszkodzenia w wyniku zanieczyszczeń
- oszczędność miejsca dzięki zwartej budowie
- zwiększone bezpieczeństwo obsługi – jedyną wirującą częścią jest bęben
- znacznie prostszy montaż
- zazwyczaj mniejsze koszty ze względu na brak konieczności stosowania dodatkowych przekładni oraz dodatkowych elementów montażowych
- mniejsze koszty obsługi i nadzoru (elektrobębny bezobsługowe lub z wymianą oleju po 10000 godzinach pracy)
- duża sprawność przeniesienia napędu (do 97 %)
- łatwe do utrzymania w czystości
- możliwość wykonania przenośnika w całości ze stali KO (w tradycyjnych silnikach obudowa motoreduktora wykonana jest albo ze zwykłej stali konstrukcyjnej albo ze stopów aluminium)
- większa estetyka przenośnika (nie widać jednostki napędowej oraz przekładni)
- cicha praca